Příběh zeleného autobusu MOBILBOARD

Proč má náš veletržní autobus trávu na střeše?  

Proč má náš veletržní autobus trávu na střeše?  

Před čtyřmi lety objevila majitelka společnosti MOBILBOARD, Radmila Pospíšilová, na internetu zmínku o španělském PhytoKinetic autobusu se zelenou střechou od Marca Grañéna. To byl pro ni moment inspirace. Rostliny na střeše autobusu poskytují ve městě pastvu pro včely, čistí vzduch a pohlcují prach.

Nadšení pro projekt bylo velké. Vznikla myšlenka přenést tento koncept do tuzemských podmínek. Jenže po měsících konzultací s projektanty přestaveb autobusů a zkušebním ústavem DEKRA bylo jasné, že technické a bezpečnostní požadavky znemožňují v našich podmínkách realizaci zelené střechy na reálném autobusu.

Nápad tak na čas odpočíval v šuplíku,  ale ne na dlouho.

Dali jsme nápadu druhý život a tak vznikl náš zelený stánek

Příležitost přišla s projektem v Žilinském kraji zaměřeným na kultivaci reklamy na autobusech a na snížení reklamního smogu ve veřejném prostoru. A uplatnění nápadu se zelenou střechou se opět dostalo na povrch. Vznikl tak netradiční stánek v podobě makety autobusu s motivem „zelené udržitelnosti“.

Udržitelný veletržní stránek MOBILBOARD
Udržitelný veletržní stránek MOBILBOARD
Zelený veletržní stánek

Maketa autobusu s trávou na střeše prezentuje symbol „zelené užitelnosti“ ve veřejné dopravě. Ukázka toho, jak lze dělat reklamu smysluplně, ohleduplně a s přidanou hodnotou.

Co pro nás znamená udržitelnost?

Veřejná doprava, reklama a technologie, to je spojení, ve kterém hledáme cesty, jak být šetrnější k prostředí, ve kterém žijeme, a zároveň přinášet hodnotu, kultivovat veřejný prostor. Udržitelnost pro nás znamená:

  • Digitalizaci reklamy ve vozidlech – díky internetu ve vozech rušíme papírové letáky a přecházíme na digitální formáty. Tímto krokem řešíme úsporu lidských zdrojů a materiálů na výrobu interiérové tištěné reklamy.
  • Monetizace ploch veřejné dopravy  přináší finance zpět do dopravy, současně využívá už existující a užitečné plochy.
  • Ekologie – spolupracujeme s výrobcem reklamních fólií, který využívá na fólie šetrnou a ekologickou technologii tisku.
  • Zelená firemní budova – plánujeme vybudování nového firemního areálu. Zelená zemní budova, která bude splňovat nejvyšší ekologické standardy. Stavba se zelenou střechou zrevitalizuje zdevastovaný areál bývalého koupaliště Riviéra ve Zlíně-Malenovicích, dá mu nový dech a ekologický charakter.

Zelený stánek není jen zajímavým poutačem na veletrhu. Je připomínkou, že inovace, odpovědnost a udržitelnost mohou jít ruku v ruce, že takové poslání a směr může nést i autobus.