MOBILBOARD jede na vlně udržitelnosti
Náš příběh
MOBILBOARD jede na vlně udržitelnosti
S projektem udržitelné reklamy ve veřejné dopravě udáváme nový směr vnímání OOH reklamy, říká Radmila Pospíšilová ředitelka a majitelka společnosti.
Příběh začal v roce 2019, kdy se začaly objevovat snahy o zrušení reklamních ploch na krajských autobusech v rámci veřejných soutěží. Dopravci již nemohli podle nových smluv s kraji žádnou reklamu provozovat. Sílící boj politiků proti reklamnímu smogu ve městech tento negativní postoj k reklamě jako celku jen podpořil.
Outsourcing reklamy na autobusech ODIS v Moravskoslezském kraji nastartoval nový model spolupráce, který řeší omezení ploch na autobusech inteligentním způsobem a nastavuje jasná pravidla provozování reklamy. Následovaly další kraje a města, které přijaly nový model provozování komerčních kampaní a jsou pozitivním příkladem a reálnou případovou studií. Nový fungující model spolupráce jsme letos spustili také v Žilinském kraji
Měníme vnímání pohyblivé reklamy jako užitečného media
MOBILBOARD je dlouholetý dodavatel reklamy a internetu v hromadné dopravě. Téma udržitelnosti reflektuje postoj k MHD reklamě z hlediska jejího přínosu a perspektivy pro dopravce, města, klienty i cestující. Projekt má za cíl změnit způsob a přístup k vnímání MHD reklamy, umožnit lépe pochopit její princip a užitek pro všechny zainteresované – tržby z reklamy se přesouvají zpět do dopravy.
Udržitelnost jako nový standard
Projekt udržitelná reklama ve smyslu digitalizace a monetizace ploch ve veřejné dopravě není jen o využití nových technologií, ale i o změně celkového přístupu k MHD a jejímu komplexnímu využití. Reklama v hromadné dopravě hraje totiž pozitivní roli v dlouhodobém přenosu informací, z hlediska návratnosti financí zpět do dopravy, k podpoře podnikání v regionech, k eliminaci nelegálního reklamního smogu.
Definovali jsme si principy udržitelné reklamy v hromadné dopravě
Udržitelnost v reklamě na veřejných dopravních prostředcích vnímáme ve smyslu:
- Digitalizace: Flexibilní a měřitelný přenos informačního nebo reklamního obsahu skrze Wi-Fi a LCD. Okamžitě a v reálném čase, s úsporou lidských zdrojů a materiálů na výrobu reklamy. Jednoduché, rychlé a nízkonákladové řešení pro dopravce i reklamní zadavatele.
- Konektivity: Průmyslové Wi-Fi routery od MOBILBOARD umožňují připojení k LCD a dalšímu hardware. Routery zajistí jednoduchou obsluhu a vzdálený přístup do všech zařízení ve voze, správu obsahu, a zároveň uspoří náklady na servis.
- Monetizace: Inovativní přístup pro dopravce jak generovat finanční prostředky z reklamních ploch. Příležitost, jak podpořit a kultivovat služby hromadné dopravy pro cestující a zatraktivnit široké veřejnosti tento ekologický způsob přepravy.
Pro klienty představuje MHD reklama efektivní nástroj pro budování širokého povědomí o jejich firmě či značce s dlouhodobým dopadem. Mobilita ploch a poutavý vzhled potvrzují vysokou míru zaznamenání reklamního sdělení směrem k veřejnosti. - Užitečnosti: Pracujeme s reklamními plochami s přidanou hodnotou, které okolí nezatěžují. Využíváme pouze legální a již existující plochy vozů veřejné dopravy, které mají v dopravní infrastruktuře svůj účel a užitek. Na rozdíl od nelegálních statických médií nezanechávají rušivý dojem a vizuálně neznečišťují prostředí, ve kterém žijeme.
Reklama na vozech veřejné dopravy přináší skvělou příležitost, jak podpořit cestovní ruch, podnikání a ekonomický růst. Pohyblivá image reklama má v regionu dlouhodobý účinek, reklamní zadavatel se tak stává součástí udržitelné cirkulární ekonomiky, která přispívá k rozvoji a k lepší kvalitě života ve městech. - Ekologie: Udržitelnost vidíme i v oblasti tisku grafických polepů. Spolupracujeme s dodavateli, kteří využívají nové technologie ekologického tisku na bázi vody, tedy šetrnější a ohleduplnější variantu ke svému okolí.
Čistější, efektivní a vizuálně neinvazivní způsob reklamy přináší výsledky a potvrzuje úspěšnou spolupráci
Plochy vozidel veřejné dopravy jsou nejen efektivně využity pro komerční účely, ale také pro vlastní podporu kulturních či jiných institucí v kraji. Výsledkem je modelové řešení pro dopravce, města a kraje, které odpovídá na otázky jako:
- Jak může fungovat model pro kraje a města z pohledu příjmu financí z reklamy?
- Jak získat finance a zároveň udržet jednotnou identitu dopravních prostředků?
- Co je klíčem k digitalizaci a kultivaci médií v dopravě?
Zaujal Vás projekt Udržitelná reklama na vozech veřejné dopravy? Nejste s námi v užším kontaktu a rádi byste vyzkoušeli tento typ reklamní spolupráce? Kontaktujte nás na poptavka@mobilboard.cz , kde Vám rádi sdělíme bližší informace.